1037
notation: 0+x
1037.jpg

Image d'archive de SCP-1037.

Objet # : SCP-1037

Classe : Euclide

Procédures de Confinement Spéciales : SCP-1037 doit être stocké dans une chambre de confinement standard de 5 mètres sur 5 mètres sur 5 mètres tapissée d'une épaisse couche de caoutchouc non synthétique (d'environ 5 centimètres). Elle doit être éloignée de toute surface solide au moyen de suspensions électromagnétiques. Toute recherche doit être effectuée sous surveillance constante au sein de la chambre de confinement de SCP-1037.

Toute instance supplémentaire de SCP-1037 découverte doit être immédiatement démantelée (fonte de l'alliage et séparation des composants via un procédé de ██████). Toute instance supplémentaire doit être rapportée dans l'enceinte du Site-██ pour être examinée et confinée (Voir Addendum 1).

Description: D'apparence, SCP-1037 est un boulon d'acier de grade 5 selon la classification SAE tel qu'utilisés dans de nombreux bâtiments ayant un squelette d'acier ou de béton. Il est composé d'un alliage d'acier mi-dur réunissant 97,5% de fer, 1,2% de tungstène et 1,3% d'un matériau inconnu.

Ses effets ne sont pas directement visibles et pourraient ne pas le devenir avant plusieurs années après son installation ; Dans un laboratoire, ils ne peuvent être détectées qu'au moyen de microscopes à balayage électronique. SCP-1037 émet des vibrations à l'échelle nanoscopique, dans un domaine de fréquences complexe mais structuré allant de ████ hertz à ███ hertz. Ces vibrations vont transformer tous les matériaux non biologiques1 material into a visually identical but highly brittle version of itself. This effect spreads at an approximate rate of █ meters per year (variable; see Addendum 1). The resulting crystal (SCP-1037-1) exhibits piezoelectric properties comparable to quartz, enabling it to carry SCP-1037's vibrations to indefinite distances. A single instance of SCP-1037 is able to "convert" a building of any size to SCP-1037-1 given enough time. The possibility of SCP-1037-1's transmission through sewer pipes is not to be discounted; repeated reports of pipes bursting under nominal pressure conditions must be thoroughly investigated. If possible, the conversion of an entire city the size of ████████ to SCP-1037-1 is estimated to take ██ years.

SCP-1037 was found to be the only item unaffected by crystallization in a section of [DATA EXPUNGED] rubble, on ██/██/2001. The nearby [DATA EXPUNGED] also contained a destroyed instance of SCP-1037. Analysis showed that both objects were installed sometime in 199█, limiting the exposure radius to approximately █ meters; nevertheless, it was enough to weaken the concrete for [DATA EXPUNGED].

Addendum 1: Careful analysis and observation of SCP-1037's vibrations reveal that crystallization occurs at a random and inconsistent speed, with a maximum variation of ██ centimeters per year. It is thought that the unknown substance found in the alloy does not directly cause the vibrations, but reproduces them by resonating to a theorized ██████ field, difficult to detect with current technology2. Attempts to triangulate the source of the field using a single SCP-1037 failed as the source appears to be highly mobile. Any additional instances of SCP-1037 must be brought to Site-██ and then moved to controlled locations around the world (see document 1037-516-WK for a list of possible locations) to allow precise triangulation.

Sauf mention contraire, le contenu de cette page est protégé par la licence Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License